2019 május 26, vasárnap
Kezdőoldal / Események / A rendezvény, melynek támogatói voltunk

A rendezvény, melynek támogatói voltunk

könyvtarnapok

„Minden könyvtárnak két lényeges alkotórésze van, egy anyagi: a könyvek… s egy szellemi: a könyvtárnok.”

 /Toldy Ferenc/

Az idézet szerint október első napján anyagi alkotórészként működtünk közre az egri Eszterházy Károly Egyetem (EKE), az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) és az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum (OPKM) szervezésében megrendezett „Család- és iskolatörténet összefonódása avagy mire használhatóak a közgyűjteményi források” című program támogatóiként, könyv-adományozóiként.

„A Országos Roma Kulturális és Média Centrumnak köszönhetően az iskolai könyvtárban dolgozó résztvevők állományuk gyarapítása céljára ajándékba kapták az alábbi köteteket:

  • Bordács Margit – Lázár Péter: Kedveskönyv. Módszerek, gyakorlatok a Kedvesház-pedagógia tapasztalatai alapján. Roma és/vagy hátrányos helyzetű gyerekeket nevelő pedagógusok számára. Budapest, Gyerekekért SOS ’90 Alapítvány, 2013, cop. 2002, 184, XXXI p, 8 mell.
  • Szekszárdi Júlia: Új utak és módok. Gyakorlatok a konfliktuskezelés tanításához és tanulásához. 13 éven felüli tanulók számára. Budapest, Dinasztia, cop. 2008, 202 p.” /http://www.opkm.hu/?lap=dok/dok&dok_id=435/

“Adj és kapni fogsz, sokkal többet, mint valaha gondoltad volna.” /Anna Frank/…és valóban, az országos pedagógiai könyvtár és a könyvtárostanárok egyesülete már azon elmélkedik, miként tudja támogatni az Országos Roma Önkormányzat által fenntartott iskoláinkat, azok könyvtárait.

Ezeket olvasta már?

2019. évi országos roma/cigány népismereti verseny döntő az ORÖ-ben

Május elején az Országos Roma Önkormányzat befogadta az Oktatási Hivatal Nemzetiségi Pedagógiai Oktatási Központ által minden évben szervezett országos általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek sorában kiírt, roma/cigány népismereti verseny második fordulóját, azaz döntőjét. Az írásbeli, első forduló legjobb eredményt elért versenyzői érkeztek felkészítő tanáraikkal Békés-, Hajdú-Bihar-, Heves és Somogy megyéből. A roma, illetve nem roma származású diákok a megadott témakörök alapján, egyéni kutatásokon alapuló, saját lakókörnyezetükből merített izgalmas projekteket mutattak be, igazolva ezzel érdeklődésüket, elkötelezettségüket a nemzetiségi műveltségi területen.